Wszystko, co najważniejsze

Zapraszamy dziś do pięknego, lepszego świata marki Urban Nature Culture, w którym ludzie doceniają kreatywność, rzemiosło, pracę ludzkich rąk, dbają o planetę oraz żyją w zgodzie z naturą. Zobaczcie, jaką delikatną porcelanę przygotowała ta holenderska firma na tegoroczne święta. W Polsce możecie ją kupić w sklepie Dutchhouse.pl

Urban Nature Culture Amsterdam to nie jest firma jakich wiele. Jej właścicielką jest Anne Marie Hermans, która od 19 roku życia podróżuje po świecie i szuka inspiracji. Podpatrzone tradycyjne rzemieślnicze techniki, formy proste, lecz pełne treści, zrównoważone, lokalne metody produkcji skłoniły ją do założenia własnej marki, w której mogłaby wykorzystać doświadczenia zebrane w podróży, w najdalszych zakątkach globu. Właścicielka marki, której na sercu leży przyszłość planety, jest przekonana, że chcąc zmienić świat, należy zacząć od siebie. Dlatego jej firma wytwarza produkty w sposób zrównoważony: nie zanieczyszcza środowiska, wykorzystuje przyjazne dla środowiska źródła energii, płaci godziwe pensje współpracującym z nią rzemieślnikom.

W cieniu zimowego drzewka
Anne Marie Hermans, właścicielka Urban Nature Culture wychodzi z założenia, że piękne wyroby, to takie, które wykonane są przez rzemieślników z naturalnych bezpiecznych dla środowiska materiałów. Przeglądając ofertę marki, nie znajdziemy plastiku, tylko ceramikę, szkło, drewno. I taki właśnie powinien być świąteczny stół – ujmujący prostotą, skromnością, wysmakowanym detalem.
Barwy świąt Urban Nature Culture to biel i złoto przełamane kolorami wazonów i talerzy wykonanych ze szkła pochodzącego z recyclingu. Tego roku na świątecznym stole Anne Marie królować będzie delikatna porcelana kostna z kolekcji “Franca”, która zafascynowała właścicielkę marki podczas podróży do urokliwej miejscowości Martina Franca we Włoszech. Porcelana jest doskonale niedoskonała, przywodzi na myśl wąskie uliczki miasteczka i biały tynk na fasadach siedemnastowiecznych Palazzo. Kolekcję tę doskonale uzupełnić można białą porcelaną ze złotymi elementami z linii “Good Morning”. Białe naczynia w połączeniu ze złotymi dekoracjami oddają koloryt i klimat włoskiego baroku.

Złota poświata
Do delikatnej porcelany kostnej dobrano złote misy wykonane z mosiądzu lub kamionki pokrytej złotym szkliwem oraz sztućce z pozłacanej stali. Podobnie jak w przypadku ceramiki, ich powierzchnia intryguje nierównościami i załamaniami. Już na pierwszy rzut oka widać, że lśniące misy to dzieło ludzkich rąk. Ich rzemieślnicze piękno nie ma nic wspólnego z bezwstydnym przepychem. Szczególnie gdy błyszczące w świetle świec naczynia i sztućce zestawione są z prostymi tacami z drewna mango.

Pruszy śnieg
Tłem dla aranżacji świątecznego stołu w odsłonie Urban Nature Culture nie będzie sztywny i wykrochmalony obrus. O nie! Tutaj powinna panować swoboda, a rządzić wyobraźnia.  Do naczyń stworzonych przez rzemieślników pasować będą tylko naturalne tkaniny i materiały: serwetki z bawełny i lnu, maty z trawy morskiej. Styliści Urban Nature Culture proponują również rezygnację z opatrzonych stroików i eksperymentowanie z innymi gałązkami. Niech przy każdym talerzu leży jemioła lub bukszpan, a po stole, pomiędzy półmiskami a kieliszkami pnie się delikatny bluszcz.

Zacznijmy od siebie
Przygotowując tegoroczne święta, pamiętajmy, żeby kupić tylko tyle jedzenia, ile rzeczywiście potrzebuje nasza rodzina. Nie marnujmy i nie wyrzucajmy żywności. Zrezygnujmy też z plastikowych wstążek i toreb. Zastąpmy je szarym papierem pochodzącym z recyclingu, możemy ozdobić go własnoręcznymi rysunkami. Wspierajmy lokalnych producentów, kupujmy rzemiosło. “Chcąc zmienić świat – zacznijmy od siebie” – przypomina Anne Marie Hermans, założycielka Urban Nature Culture. To będzie najpiękniejszy prezent, jaki możemy sobie i  planecie podarować na gwiazdkę. 

Dutchhouse.pl