Raport wzorniczy Domoteka iSaloni 2023

Centrum Designu Domoteka stawia nie tylko na przemyślaną, różnorodną ofertę produktów,      lecz także śledzi najnowsze trendy aby wszechstronne inspirować miłośników dobrego designu. Doskonałym przykładem takiego działania jest coroczny Raport Wzorniczy iSaloni, który jest swoistym kompendium wiodących trendów w wyposażeniu wnętrz. Każdy zainteresowany kierunkami oraz najnowszymi propozycjami od światowych designerów może zapoznać się z raportem dostępnym na stronie internetowej Domoteki. Tych, którzy chcieliby zobaczyć propozycje prosto z Mediolanu w salonach Domoteki zapraszamy do Centrum.

W tym roku na 61. edycję Salone del Mobile.Milano w nowej odświeżonej formule, przyjechało ponad 300 tys. gości z całego świata. W gronie wystawców znalazło się ponad 2 tys. marek, w tym 550 młodych, obiecujących projektantów. Wśród firm prezentujących swoją ofertę nie mogło zabraknąć tych dostępnych w Domotece, w tym – Rolf Benz, Fiam, LEUCOS, Catellan Italia, Pedrali, Artemide, Slamp, Zanotta czy Ton.

– „Domoteka to unikalne i jedyne w Polsce miejsce, które może pochwalić się tak szeroką ofertą designerskich marek cenionych na świecie za swoją jakość i awangardowe wzornictwo. Pozycja lidera zobowiązuje, więc jak co roku Domoteka zaprosiła do współpracy najlepszych ekspertów z branży wnętrzarskiej by wspólnie opracować Raport Wzorniczy oparty na trendach z Salone del Mobile. Milano. W ten sposób Domoteka oferuje swoim klientom oraz wszystkim zainteresowanym najlepszym designem możliwości zapoznania się z trendami oraz zainspirowania się w urządzaniu wymarzonych domów” – mówi Agata Brzezińska, Head of CEE z firmy Pradera, właściciela Domoteki.

Raport Wzorniczy iSaloni 2023 został przygotowany we współpracy z międzynarodowymi            i polskimi specjalistami z branży, takimi jak: Maria Porro – prezeska targów Salone del Mobile.Milano, Marius Myking – Director of Product Design Snøhetta, Morten Georgsen projektant Morten Georgsen Studio, Bettina Hermann, Product Manager marki Rolf Benz, Kama Mucha  projektant wnętrz i oświetlenia, creative consultant oraz brand coordinator LABRA, Bartłomiej Pawlak, Łukasz Stawarski z Pawlak & Stawarski czy Katarzyna Salamonik-Zakrzewska, Marketing Director, Hoof.

Jakie trendy zdominowały w tym roku Mediolan? Zdecydowanie na pierwszy plan wyszły przemyślane innowacje oraz projekty przyszłości. Wrażliwość ekologiczna przełożyła się m.in. na coraz szersze zastosowanie materiałów z recyklingu, a także ulepszanie wcześniejszych projektów zamiast kreowania zupełnie nowych. To także istotna zmiana w samym podejściu w myśleniu o designie.

Tegoroczna edycja iSaloni skupiła się na zrównoważonym rozwoju i konieczności ograniczenia śladu węglowego. Z drugiej strony mocno zaznaczył się trend sztucznej inteligencji jako elementu ułatwiającego projektowanie. Intensywność́ cyfrowego świata uwiodła i wciągnęła niczym komputerowa gra niespotykaną dotąd formą, wyrazistymi kolorami, wielobarwnymi gradientami, graficznymi wzorami. W centrum cyfrowej rzeczywistości designerzy umieścili jednak człowieka i jego potrzeby. Za priorytet stawiając design ułatwiający życie i wpływający na wellbeing oraz komfort. Szczególnie widoczne było to na przykładzie lamp podczas pierwszego od pięciu lat EUROLUCE, gdzie standardem u wielu projektantów stało się łączenie najnowszej technologii i rękodzieła z nieocenioną rolą światła, które wpływa na samopoczucie oraz nastrój.

Również w obszarze kolorów, wzorów i form zaszły istotne zmiany. Rosnąca świadomość psychologii barw, a zwłaszcza ich kojącego wpływu na psychikę oraz osobisty komfort przeplatała się z naturalnymi formami, materiałami czy nowym myśleniem o luksusie, który bazuje na wartościach prośrodowiskowych oraz radości z obcowania z naturą

Szczegółowy przegląd trendów z Mediolanu znajduje się w Raporcie Wzorniczym iSaloni 2023 dostępnym na stronie: www.domoteka.pl

Serdecznie zapraszamy do lektury!

Domoteka to pierwszy w Polsce obiekt handlowy w całości dedykowany designowi. Położona niespełna 20 minut od centrum Warszawy, posiada w swojej ofercie produkty ponad 600 marek         z całego świata. Klienci Domoteki, poza wyposażeniem do wszystkich pomieszczeń domu                  czy mieszkania, znajdą tu także bogatą gamę usług, kompetentny personel, a przede wszystkim inspiracje i wiedzę wzorniczą.

Właścicielem DOMOTEKI jest fundusz Pradera European Retail Parks, który należy do Pradery – wiodącego na rynku specjalistycznym funduszu zarządzającego aktywami centrów oraz parków handlowych w Europie i Azji. Pradera została założona w 1999 r., a jej portfel wart 3,4 miliardy euro zawiera ponad 58 centrów i parków handlowych w Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Włoszech, Niemczech, Polsce, Francji, Czechach, Grecji, Turcji i Chinach, posiadających łącznie ponad 2500 sklepów (www.pradera.com). Nieruchomością zarządza spółka BNP Paribas Real Estate Poland.