Postanowienie noworoczne – organizacja!

Postanowienia noworoczne to temat powracający jak bumerang. Jesteś team, który uśmiecha się pod nosem mówiąc „nowy rok – nowa ja” czy wręcz przeciwnie? A może właśnie tym razem nowy rok, który trwa już od jakiegoś czasu, będzie świetną okazją na „odgracenie” domu? W artykule podpowiemy Ci jak przeprowadzić organizację domu, nie zaginąć w chaosie i utrzymać porządek.

Gdy dom pogrąża się w chaosie, domownicy tracą spokój ducha. W nasze życie wkrada się nerwowość, zwłaszcza kiedy trzeba szybko coś odnaleźć. Zorganizowana przestrzeń zapewnia lepsze samopoczucie i pozwala w pełni cieszyć się wnętrzem, w którym żyjemy. Jeśli perspektywa organizowania przestrzeni Cię przytłacza, nie wiesz od czego zacząć – OPRACUJ PLAN DZIAŁANIA. Zacznij od posprzątania tej przestrzeni, która najszybciej poprawi Twój nastrój. Przejdź się po domu i wynotuj w notatniku co Cię drażni, a także co chcesz uporządkować. Jeśli ten etap masz już za sobą – pora przystąpić do działania!

Każdy cel powinien mieć wyznaczoną datę, wówczas wiesz do czego dążysz. Jeśli wiesz, że organizację kuchni masz zaplanowaną na przykład na marzec i kwiecień, a w maju zabierzesz się za garderobę, wówczas cel stanie się mierzalny, przez co realny do osiągnięcia. Nie obawiaj się oczyszczania przestrzeni z niepotrzebnych przedmiotów. Pozbądź się „klamotów”, które przeszkadzają Ci w organizacji i w życiu. To naprawdę pomaga w codziennym funkcjonowaniu. Jeśli nie korzystałaś z nich od 3 lat – z pewnością nie zrobisz tego w tym roku.

KUCHNIA

Dlaczego warto zacząć od organizacji kuchni? Dlatego, że to serce każdego domu. Szafki, schowki, szuflady skrywają niezliczone sprzęty, akcesoria, naczynia, zastawę stołową, sztućce, produkty spożywcze o różnym terminie ważności… Czasem można odkryć naprawdę takie rzeczy, których trudno się spodziewać. To właśnie dlatego słowa klucze w kuchni brzmią: ergonomia, porządek, a mniej znaczy więcej.

Aby dobrze zreorganizować kuchnię warto dobrze się przygotować. Na www.peka.pl znajdziesz szeroki wachlarz rozwiązań organizacyjnych przeznaczonych do szafek, szuflad, schowków, które idealnie sprawdzą się w kuchni, poznaj je i przekonaj się, że mogą być przydatne również dla Ciebie.

Przedstawiamy listę organizerów, które pomogą w uporządkowaniu przestrzeni:

– wkłady do przechowywania sztućców, wykonane z tworzywa lub drewna. Wybierając wkład zwróć uwagę na to, aby wypełnił całą szufladę i nie przemieszczał się podczas wysuwania. Pomyśl ile masz przyborów kuchennych? Może warto przeznaczyć na niektóre z nich drugą szufladę tuż obok płyty grzewczej?

– wkłady na talerze do szuflad. Warto zastąpić przechowywanie talerzy w stosach w szafce i przenieść je do specjalnego wkładu do szuflady. Umieszczone w pionie wygodniej się przechowuje, wyciąga i wkłada.

– maty antypoślizgowe to doskonały sposób na zabezpieczenie wnętrza półek i szuflad. Docinanie maty pod wymiar jest łatwe, wystarczy nożyk do tapet lub nożyczki. Maty mają jeszcze jedną ogromną zaletę – podnoszą poziom estetyki przestrzeni wewnątrz szafki czy szuflady.

-organizer SEPARADO zajmuje część szuflady, ale ma pełne boki, zatem dobrze wpasuje się do wnętrza i umożliwi wykorzystanie pozostałej części zgodnie z Twoimi potrzebami.

– system Space Flexx z ruchomymi podziałkami, które stabilizują przechowywane przedmioty. Szczególnie sprawdza się w przypadku plastikowych pojemników, lunchboxów czy bidonów, które często przewracają się w szufladach i trudno nad nimi zapanować.

– półki EXTEDNO jako doposażenie szafek nad ekspresem czy piekarnikiem. Zamień niewygodne w użytkowaniu tradycyjne półki meblowe w wysuwane. Z łatwością sięgniesz po wszystko, czego potrzebujesz.

– stojak na deski, który może stać w szufladzie lub na blacie. Praktyczne rozwiązanie, dzięki któremu deska kuchenna nie zagraca przestrzeń i jednocześnie jest zawsze pod ręką.

– wieszak na akcesoria, przykręcany do frontu szafki, pozwala zagospodarować drzwi i odwieszać na nich na przykład ręczniki kuchenne.

– teleskopowy wieszak na ręczniki, montowany z boku szafki. Z ręcznikami czy ściereczkami zawsze jest problem, więc dobrze jeśli znajdzie się dla nich stałe miejsce.

– wysuwane cargo na przyprawy i oliwy – Snello, Cooking Agent lub Kitchen Tower. To nieoceniony pomocnik podczas gotowania. Przechowywanie takich produktów jak oliwy i przyprawy w praktycznym cargo sprawi, że praca nad przyrządzaniem posiłków będzie po prostu łatwiejsza.

– cargo na detergenty, również może być wysuwane – na przykład Pinello. W kuchni potrzebujesz podstawowe środki czyszczące, ponieważ praca nad przygotowywaniem posiłków wymaga uprzątnięcia powierzchni blatu czy płyty grzewczej.

Garderoba:

– podobnie jak w kuchni tak samo w garderobie warto wyłożyć dno szuflad matami. Do przestrzeni garderobianych proponujemy maty w strukturze weluru, bardzo przyjemne w dotyku, w antracytowym kolorze.

  • drewniane skrzyneczki oraz drewniane kratki do przechowywania pasków, krawatów, okularów. Możesz wybrać wkład kratkowy z 6, 9, 12 lub aż z 16 komorami, które umożliwią Ci dowolną segregację przedmiotów.
  • kosze na pranie, w których możesz zrobić wstępną segregację ze względu na kolory lub wyodrębnić delikatne ubrania czy bieliznę

– deska do prasowania, wysuwana z szuflady. Jest najbardziej przydatna, kiedy chcesz szybko przeprasować ubranie wyjęte z szafy.

– wkłady na buty do szuflad, które ułatwiają przechowywanie, chronią obuwie przed odkształcaniem.

Łazienka/Pralnia:

– kosze na pranie, w których możesz zrobić wstępną segregację prania, np. oddzielić kolorowe od białego.

– dodatkowa półka z mechanizmem Click Stop, zablokowanym podczas używania. To wygodne miejsce na składanie wyschniętej odzieży czy przytrzymanie kosza podczas wyciągania rzeczy z pralki.

– drewniane skrzynki jako doposażenie szafek będących obudową toalety.

Szafka gospodarcza / schowek.

Warto odgracić i utrzymywać konsekwentnie porządek zwłaszcza w tym miejscu, które nie jest wyeksponowane na widok publiczny. Nie powinno też być graciarnią, bo w takiej sytuacji trudno będzie Ci zapanować nad porządkiem w reprezentacyjnej części domu. Jakie rozwiązania warto zastosować? Proponujemy następujące:

– SESAM to dedykowany system do przechowywania szczotek, mioteł, odkurzacza wraz z kłopotliwą rurą oraz wszelkich środków czyszczących i akcesoriów. Mieści się z powodzeniem nawet w szafce o szerokości 350 mm i bardzo ułatwia duże i małe sprzątanie domu.

– uchwyt na szczotki, który możesz zamontować na froncie drzwi szafki, a także wieszaki na akcesoria, jak na przykład mniejsze zmiotki i szufelki

– SESAM mini to mniejszy brat system SESAM. Idealny w kuchni do przechowywania gąbek, szczotki, detergentów. Możesz go przymocować do wnętrza frontu szafki podblatowej, w której przechowujesz kosze na śmieci.

Systemy, które proponujemy tak naprawdę nie kończą się na tej liście, która i tak jest dość długa. To od Twoich potrzeb zależy co wybierzesz, jak również od Twojego planu organizacji. Równie ważne co organizacja, jest utrzymanie raz zaplanowanego porządku. Po tym jak zorganizujesz swój dom, zostajesz w otoczeniu rzeczy, które faktycznie są potrzebne i które lubisz. To stan, w którym przedmioty mają swoje miejsce, a wnętrze jest dużo łatwiejsze do codziennego funkcjonowania, w tym również – sprzątania. Pozostaje tylko ten porządek utrzymać, co również stanowi wyzwanie. Trzymamy kciuki za Twoje noworoczne postanowienie, które nazywa się ORGANIZACJA! Chętnie pomożemy Ci je zrealizować!

Więcej przydatnych informacji na stronie: https://peka.pl

Fot. mat. prasowe Peka