Od dnia premiery, która miała miejsce kilka miesięcy temu, architekci i znawcy designu zachwycają się nową kolekcją Cosentino. Obok The Collection nie sposób przejść obojętnie, bo osiągnięta tu różnorodność wzornicza pozwala na pełną dowolność projektowania. Kilkanaście nowych wzorów, podzielonych na kolekcję Portfolio’20, Liquid, Chromica i Avantgarde, urzeka zarówno subtelnymi tonami, monochromatycznym minimalizmem, jak i wyrazistymi odcieniami, wysuwającymi się na pierwszy plan.

Wielkoformatowe płyty Dekton, stworzone z mieszanki naturalnego kwarcu, szkła i porcelany, nie bez przyczyny stają się właśnie jednym z najgorętszych trendów w świecie pięknych wnętrz. Dzięki dużej odporności na czynniki fizyczne i chemiczne, powierzchnie te stwarzają idealną alternatywę dla naturalnego kamienia. Materiał cechuje wysoka trwałość, odporność na ekstremalne temperatury oraz zewnętrzne warunki atmosferyczne. Płyty nie chłoną płynów i nie wymagają konserwacji, pozwalając minimalnym wysiłkiem zachować czystość na długo. ”The Collection” to rozwiązania zarówno na podłogi, ściany, blaty kuchenne i łazienkowe, jak i okładziny mebli, a nawet elewacje. Kolekcja zachwyca swoimi mniej lub bardziej oczywistymi nawiązaniami do najpiękniejszych marmurów i wapieni. Kamila Sikora, blogerka, której profil k7909 na Instagramie śledzi już blisko 30 tys. obserwatorów o znajdującej się w obrębie kolekcji serii Portfolio mówi:
„Sama mam w domu materiały tej marki i jestem pod wielkim wrażeniem ich piękna i trwałości. Odcienie Portfolio tworzą ponadczasowy styl, mieszający współczesny design z niezrównaną elegancją i harmonią. Wzory na powierzchniach są nieustającą inspiracją do zdjęć na blog. Moim osobistym faworytem jest Dekton Rem z efektem marmuru Calacatta Lincoln. Zapewnia wnętrzom unikalne piękno, którego czar nie przemija, a dzięki wielu odsłonom może znaleźć bardzo różne zastosowania. Rem inspirowany jest jednym z najbardziej eleganckich białych marmurów, jakie widziałam. Łączy szlachetne brązowo-szare żyłowanie z odrobiną złota i delikatnie teksturowaną powierzchnią. Od teraz nie muszę już ograniczać swojej wyobraźni – Cosentino to marka z najciekawszymi wzorniczo płytami, dostępnymi w dodatku w bardzo dużych formatach!”.
Dekton Portfolio‘20
Dzięki odcieniom z grupy Portfolio’20, premierowy zestaw kolorów na rok 2020 – The Collection, wyposażony jest również w propozycje dla tych, którzy uwielbiają prostotę oraz klasyczne, naturalne odcienie. Gama pięciu kolorów została stworzona, aby tworzyć harmonijne kompozycje w projektach wnętrz i budynków, odpowiadające trendom zarówno obecnie, jak i w przyszłości.
Dekton Aeris to kolor inspirowany białym wapieniem, połączenie bieli i kremowych detali. Ten neutralny, subtelny odcień pozwala tworzyć niezliczone kombinacje pasujące do różnorodnych przestrzeni i projektów architektonicznych.
Dekton Eter to wzór o strukturze ciemnego granitu w kolorach czerni i szarości tworzący delikatnie kontrastujące tło i mocny współczesny element przestrzeni.
Dekton Sasea, inspirowana wapieniem Sahel, bardzo dokładnie odwzorowuje kolor tego popularnego tureckiego kamienia. Jej kremowe i szare tony oddziałują na siebie tworząc subtelny wzór pełen detali i niuansów.
Dekton Kovik, zainspirowany naturalnymi materiałami, to subtelny odcień charakteryzujący się delikatną strukturą i przeżyleniami na neutralnym, jasnoszarym tle. Jego prostota sprawia, że doskonale łączy się z otoczeniem, pozwalając na niezliczone możliwości aranżacji przestrzeni.
Więcej na: www.cosentino.com
***
Grupa Cosentino to rodzinna firma o zasięgu globalnym, która wytwarza wysokiej jakości, innowacyjne powierzchnie dla branży architektury i projektowania wnętrz oraz zajmuje się ich dystrybucją.
Dzięki współpracy z klientami i partnerami ta wiodąca spółka wymyśla i przewiduje nowatorskie rozwiązania, które podnoszą jakość życia ludzi i stanowią dla nich inspirację. Jest to możliwe dzięki pionierskim markom, liderom w swoich segmentach rynkowych, takim jak Silestone®, Dekton® i Sensa by Cosentino®. Są to zaawansowane technologicznie powierzchnie, które pozwalają tworzyć unikatowe przestrzenie i projekty w domach oraz w przestrzeni publicznej.
Swój rozwój Grupa opiera na międzynarodowej ekspansji, innowacyjnym programie badawczo-rozwojowym, poszanowaniu środowiska naturalnego i zasad zrównoważonego rozwoju, trwałym zaangażowaniu we wspieranie lokalnych społeczności, a także na szkoleniach, respektowaniu prawa do równości oraz bezpieczeństwie zatrudnienia.
Produkty i marki Cosentino są dystrybuowane w ponad 110 krajach, a ich sprzedażą Grupa zarządza ze swojej centrali w Almerii (Hiszpania). Obecnie Cosentino działa w 40 krajach, a własne aktywa ma w 30 z nich. Grupa dysponuje 8 fabrykami (z tego 7 w Almerii (Hiszpania) i 1 w Brazylii) oraz 1 inteligentną platformą logistyczną w Hiszpanii, a także ponad 140 jednostkami handlowymi i biznesowymi na całym świecie. Ponad 90% skonsolidowanego obrotu Grupy Cosentino pochodzi z rynków międzynarodowych, co wg forum dla wiodących marek w Hiszpanii (Leading Brands of Spain Forum – FMRE, wyd. 2018) czyni Cosentino najbardziej umiędzynarodowioną spółką w Hiszpanii.