Ekspozycja nowej, polskiej marki MOTE podczas Warsaw Home 2025 była manifestem minimalizmu i radykalnej prostoty. Pośród ciężkich, często efektownych, ale chwilami przytłaczających instalacji, przestrzeń MOTE oferowała spokój, oddech i harmonię. Strategia twórców marki była celowa –
w świecie pełnym pośpiechu szukamy miejsc, które pozwalają się zatrzymać. Na tegorocznych targach MOTE pokazało, że dobrze wykonany stół może być właśnie takim miejscem, przestrzenią, która daje odpoczynek i satysfakcję.

Warsaw Home & Contract to jedno z najważniejszych wydarzeń w kalendarzu branży wnętrzarskiej i designu w Polsce. Odbywające się co roku w Nadarzynie targi przyciągają zarówno ugruntowane marki, jak i debiutantów. Wśród nich znalazła się MOTE, która w hali F zaprezentowała swoje multifunkcyjne stoły z litego drewna, łączące minimalizm z rzemieślniczym kunsztem.

Meble na lata, nie na sezon
Marka stawia na trwałość zamiast nadmiernej konsumpcji, tworząc meble pozostające z domem na lata. Za ich powstaniem stoi najwyższej jakości rzemiosło połączone z przemyślaną filozofią przestrzeni, a doświadczenie firmy BHM gwarantuje jakość i produkty wyróżniające się spośród masowej produkcji. Polska, słynąca z doskonałego drewna i najwyższej klasy rzemiosła jest naturalnym domem tej filozofii.

Stoisko MOTE wyróżniało się w tłumie targów w sposób nieoczywisty – nie ciężką, ekspresyjną formą, lecz spokojem, minimalizmem i naturalnym pięknem drewna. Przypominało japońskie wnętrze: oszczędne, harmonijne, wypełnione światłem i spokojem. Lekkie, półprzezroczyste tkaniny dzieliły przestrzeń na intymne „pokoje”, w centrum każdego z nich stał stół z litego drewna, który przyciągał uwagę i zachęcał do siadania i spotkań.
Spotkajmy się
Prostota, trwałość, możliwości adaptacyjne – to cechy definiujące markę MOTE. Sama nazwa pochodzi od norweskiego słowa møte, czyli „spotkać się”. Premiera marki odbyła się w czwartek, 23 października, podczas drugiego dnia targów. Na stoisku pojawili się dziennikarze, miłośnicy designu i architekci, a ich obecność potwierdziła, że wciąż istnieje duże zainteresowanie prostym, minimalistycznym designem oraz meblami z naturalnych, szlachetnych materiałów. Podczas prezentacji Kamil Pączkowski, współzałożyciel dys.studio i twórca strategii MOTE, opowiedział o powstaniu czterech premierowych modeli stołów i wartościach marki.

Dla nas stół to coś więcej niż mebel – to punkt, wokół którego koncentruje się życie domu. Chcemy, żeby nasze stoły były obecne przez lata, stałe i niezawodne, nawet gdy wszystko inne się zmienia. Proste, ale eleganckie w formie, funkcjonalne i ponadczasowe – tak, żeby przy nich tworzyć historie, odnajdywać spokój i poczucie domu. – mówił Pączkowski.
Uczestnicy premiery mogli również zobaczyć stoły w działaniu podczas prezentacji prowadzonej przez Mikołaja Dymowskiego, głównego projektanta kolekcji. Goście z zainteresowaniem obserwowali, z jaką łatwością rozkładają się te stoły z litego drewna oraz jak zmiana funkcji stołów odmienia samą przestrzeń.
Duże wrażenie robiła naturalna faktura drewna, dopracowane detale oraz funkcjonalne dodatki, takie jak ukryte szuflady, w których można schować bieżące zajęcia lub przygotować stół do innej funkcji, np. posiłku. Projektanci myślą o stołach jako o miejscach, w których toczy się życie – od pracy z urządzeniami po wspólne chwile w większym gronie.
Podczas Warsaw Home & Contract 2025 zaprezentowano cztery modele stołów MOTE:
- Nivo: minimalistyczny, multifunkcyjny stół stworzony z myślą o współczesnym tempie życia i celebrowaniu wspólnych chwil;
- Aulo: zaprojektowany z myślą o codzienności, z ergonomiczną szufladą zapewniającą porządek i łatwy dostęp do najpotrzebniejszych przedmiotów;
- Selo: intuicyjnie dopasowujący się do stylu życia, z dyskretną szufladą sprzyjającą organizacji przestrzeni;
- Tira: łączący minimalistyczną elegancję z rzemieślniczym kunsztem, wnoszący do wnętrza harmonię i spokój.
MOTE ze swoją prostotą mogło zginąć w targowym zgiełku, a jednak stoisko przyciągało uwagę nie wielkością czy nadmiarem formy, lecz ciszą, prostotą i spokojem, które działały jak magnes. Pojawiające się wzmianki o marce wśród gości, architektów i mediów pokazują, że w świecie zmieniających się trendów wciąż jest miejsce na meble tworzone z naturalnych materiałów, dla których rzemieślniczy kunszt jest wyróżnikiem na lata.
MOTE:
https://mote.pl/
https://www.instagram.com/mote_furniture/
https://www.facebook.com/profile.php?id=61581353113691
