awiązania do kosmosu, nieśmiertelny kamień, skóra… Kolejna dawka trendów z iSaloni okiem Domoteki

Targi Salone del Mobile Milano po raz kolejny udowodniły projektowy rozmach, swobodę i twórcze podejście do designu. Wśród wystawców, nie zabrakło marek obecnych w warszawskiej Domotece. Jakie trendy można było zaobserwować, odwiedzając ich stoiska?

Przemierzając Ro Fierrę w tym roku można było odczuć nie tylko echa ubiegłych dekad, feerię intensywnych barw i wybujałych form. Uwagę zwracały także elementy bardziej subtelne, takie jak skóra, kamień czy inspiracje czerpane z obserwacji nocnego nieba…

O obrotach sfer niebieskich

Eksploracja kosmosu, zainteresowanie astrologią, zdjęcia z teleskopu Jamesa Webba… Współczesna fascynacja kosmosem znalazła odbicie w projektach prezentowanych w czasie ostatniego iSaloni. Obok designerskich obiektów „nie z tego świata” trudno było przejść obojętnie. W kosmiczną odyseję można było wyruszyć między innymi z marką MIDJ, która zaprezentowała kolekcję Hoodi, powstałą we współpracy z Roberto Paolim. Lustra, półki i stoliki nocne kształtem przywołują na myśl księżyc. Srebrny glob był również inspiracją projektu lampy Moonlight – efektu kooperacji marki Ethnicraft z projektantką Corinne van Havre.

Skóra wraca na salony

Romans mody z designem trwa od lat, a jego temperatura wciąż nie słabnie. Dowodem może być wielki powrót skóry i śmiałych projektów z jej udziałem. Fotele, sofy i krzesła zyskały intrygujący charakter i stały się bardziej odważne. Niewymuszona elegancja, naturalność i ciepłe kolory – nic dziwnego, że skórzane tapicerki podbiły serca projektantów. Przykład? Modułowa sofa Tobias, którą prezentowała Pianca. Wygodna, prosta i niezobowiązująca. Do grona wielbicieli skóry dołączyła też marka Cattelan Italia, co zaowocowało powstaniem rodziny krzeseł Rachel (proj. Luca Signoretti).

Kamień –bohater o wielu twarzach

Chyba żaden materiał nie towarzyszy nam tak długo jak kamień. Jego obecność więc nie dziwi, ale podczas minionej edycji Salone – zdecydowanie triumfował. Różnorodne propozycje z różnych zakątków świata udowadniały, że natura jest największą z artystek. Piękno naturalnego rysunku kamienia stało się ozdobą wielu projektów i sprawiło, że nawet najprostsze formy przykuwały spojrzenia. Przykładem może być stolik kawowy Magic, który zaprojektował Fabrice Berrux dla marki Bonaldo. Blat zdaje się lewitować na nogami, dzięki czemu, oglądając mebel ma się wrażenie uczestnictwa w prawdziwym magicznym show.

Salone del Mobile w skrócie

Jak co roku, Domoteka opracowuje podsumowanie Salone del Mobile Milano wzbogacone o komentarze ekspertów. Premiera raportu wzorniczego odbędzie się już 25 maja. Opracowanie będzie dostępne między innymi na stronie www Domoteki: https://domoteka.pl/

Domoteka to pierwszy w Polsce obiekt handlowy w całości dedykowany wyposażeniu wnętrz. Położona niespełna 20 minut od centrum Warszawy, posiada w swojej ofercie produkty ponad 600 marek z całego świata. Klienci Domoteki, poza wyposażeniem do wszystkich pomieszczeń domu czy mieszkania, znajdą tu także bogatą gamę usług, kompetentny personel, a przede wszystkim inspiracje i wiedzę wzorniczą. Domoteka to pierwszy w Polsce obiekt handlowy w całości dedykowany wyposażeniu wnętrz. Położona niespełna 20 minut od cen- trum Warszawy, ma w swojej ofercie produkty ponad 600 marek z całego świata. Klienci Domoteki, poza wyposażeniem do wszystkich pomieszczeń domu czy mieszkania, znajdą tu także bogatą gamę usług, kompetentny personel, a przede wszystkim inspiracje i wiedzę wzorniczą. Właścicielem Domoteki oraz parków handlowych HOMEPARK jest fundusz Pradera European Retail Parks, który należy do Pradery – wiodącego na rynku specjalistycznym funduszu zarządzającego aktywami centrów oraz parków handlowych w Europie. Pradera została założona w 1999 r., a jej portfel wart 3,4 miliardy euro zawiera ponad 58 centrów i parków handlowych w Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Włoszech, Niemczech, Polsce, Francji, Czechach, Grecji, Turcji, oraz Abu Dhabi posiadających łącznie 2,500 sklepów. (www.pradera.com). Nieruchomością zarządza spółka BNP Paribas Real Estate Poland. Za komercjalizację odpowiada Cushman & Wakefield.