W ramach nowej, globalnej strategii, JYSK planuje zainwestować 2 miliardy DKK w rozwiązania IT oraz skoncentrować się na otwieraniu nowych sklepów na rynkach, na których jest już obecny, a także w największych metropoliach, oferując szeroką gamę skandynawskich produktów w obszarze snu i wystroju wnętrz.
Nowa strategia, pod nazwą „Customers’ First Choice” (Pierwszy wybór klientów), opiera się na silnych fundamentach handlowych JYSK, które od lat przekładają się na stabilny wzrost finansowy i dynamiczną ekspansję międzynarodową. Od otwarcia pierwszego sklepu w Aarhus w Danii w 1979 roku przez założyciela firmy, Larsa Larsena, JYSK rozwinął sieć do ponad 3500 sklepów w 50 krajach.
W nadchodzącym okresie strategicznym priorytetem będzie dalsze zwiększanie obecności w krajach, w których marka jest już rozpoznawalna, aby budować jeszcze silniejszą bazę klientów. Szczególny nacisk zostanie położony na rozwój w dużych europejskich metropoliach, co pozwoli jeszcze lepiej odpowiadać na potrzeby mieszkańców dużych miast.
– Ekspansja leży w naszym DNA, a nasza pozycja rynkowa jest już bardzo mocna. Widzimy jednak przestrzeń do dalszego rozwoju na rynkach, na których funkcjonujemy i posiadamy sprawnie działającą logistykę. Dodatkowo chcemy być jeszcze bliżej klientów w największych metropoliach, takich jak Madryt, gdzie planujemy otwarcia kolejnych sklepów już w przyszłym roku finansowym – mówi Rami Jensen, Prezes i CEO JYSK.
Silna oferta lokalna
Z ponad 3500 sklepami w 50 krajach, JYSK dociera do klientów reprezentujących różne kultury i style życia. Jednym z ostatnich przykładów tego są otwarcia sklepów w Maroku, wiosną 2025 roku. Aby sprostać tej różnorodności, w nowym okresie strategicznym firma wdroży bardziej zróżnicowane podejście do oferty, przy zachowaniu spójności koncepcji JYSK.
– Nasza koncepcja sprawdziła się w wielu krajach i kulturach, ale osiągnęliśmy już taką skalę, że musimy uwzględniać różnice w sposobie życia klientów – od potrzeb związanych ze snem po zainteresowanie meblami ogrodowymi czy oświetleniem. Chcemy dostarczać oferty dopasowane lokalnie, które będą atrakcyjne i konkurencyjne – niezależnie od tego, czy klient mieszka w Finlandii, czy w Maroku, i bez względu na to, czy jest singlem, rodzicem, czy seniorem – podkreśla Rami Jensen.
Inwestycje w IT
W poprzednim okresie strategicznym JYSK przeznaczył 4,7 miliarda DKK na modernizację konceptu sklepowego 3.0, w ramach którego zmodernizowano ponad 3000 placówek. W nadchodzących latach firma planuje przeznaczyć minimum 2 miliardy DKK na rozwój infrastruktury IT, rozwiązań e-commerce i platform kontaktu z klientami.
– Aby utrzymać konkurencyjność, musimy stale rozwijać nasze rozwiązania cyfrowe. Zainwestowaliśmy w sieć sklepów, teraz czas na jeszcze lepsze punkty styku online, które zagwarantują naszym klientom wygodne zakupy – niezależnie od miejsca i sposobu, w jaki wybiorą JYSK – dodaje Prezes i CEO.
Silne wartości i podejście „Customer First”
Nowa strategia nie zmienia podstawowych wartości firmy. JYSK kontynuuje działania w obszarze zrównoważonego rozwoju w oparciu o strategię „A great offer for Generations”, z jasno określonymi celami redukcji emisji CO₂ zatwierdzonymi przez inicjatywę Science Based Targets (SBTi).
Fundamentem działalności pozostają wartości: Kupiec, Kolega, Duch Firmy oraz silna orientacja na klienta, które niezmiennie wyznaczają kierunek rozwoju organizacji.
– JYSK jest globalnym liderem dzięki silnym wartościom i zasadom przywództwa, które stanowią podstawę wszystkiego, co robimy. Dlatego wchodząc w nowy okres strategiczny, pozostajemy wierni tym fundamentom, wzbogacając je o jeszcze lepsze skandynawskie rozwiązania w obszarze snu i wystroju wnętrz – podsumowuje Rami Jensen.
Strategia „Customers’ First Choice” obowiązuje do końca roku finansowego 2028.