Pozwól sobie na niedoskonałość

Czy technologia zawsze pomaga człowiekowi, czy możliwe jest, że sztuczna inteligencja zepchnie nas na boczny tor? Czy w dobie cyfryzacji możemy pozwolić sobie na bycie niedoskonałym? Refleksje nad tymi zagadnieniami podjęła firma Interprint, podczas wystawy i prelekcji na Łódź Design Festival.

 

Refleksje – taki był motyw przewodni 12 edycji festiwalu w Łodzi. W tym roku organizatorzy oraz wystawcy spojrzeli na współczesny design krytycznym okiem i zadali sobie pytania, jak nowoczesne technologie wpływają na naszą tożsamość. Festiwal oraz prezentowane wystawy były również miejscem celebracji pracy twórczej, wykonywanej ręcznie. Na wielu stoiskach można było doświadczyć, czym jest praca projektanta, poznać procesy powstawania produktów oraz ich idee. Interprint, wieloletni partner festiwalu w Łodzi przygotował na tę okazję wystawę prezentującą cztery nowe trendy, doskonale wpisujące się w tematykę wydarzenia.

Idealne czy nie?

 

Jednym z wydarzeń towarzyszących wystawie Interprint, był wykład Mai Palczewskiej pt. „Brak perfekcji, jako nowa estetyka w projektowaniu”. Projektantka (w imieniu firmy Interprint) mówiła o tym, jak ważne we współczesnym świecie jest to, by pewne rzeczy celowo pozostały niedoskonałe. Szczególnie, że postępujący proces digitalizacji znacznie przyspiesza naszą codzienność, co sprawia, że w pędzie życia przestajemy dostrzegać prawdziwe wartości. Maja Palczewska przekonywała, że meble i dodatki produkowane przemysłowo mogą nosić indywidualne ślady użytkowania i nadawać wnętrzom duszę.

W świecie trendów

 

Wystawa przygotowana przez Interprint była odniesieniem do czterech trendów idących z duchem czasu. Wśród specjalnie zaprojektowanych przestrzeni, pokazano również najnowszą kolekcję dekorów – Six Pack 2018. Up/cycling to trend mówiący o tym, jak ważne są zasoby naturalne i zachęcający do tego, aby przedmiotom nadawać drugie, a nawet trzecie życie. Na tą okazję Interprint przygotował kolekcję akcesoriów wykonanych z rzeczy już raz wykorzystanych – pufę z makulatury, pasek z opony oraz kosmetyczkę z torby po cemencie. Co-everything to z kolei trend nawiązujący do kreatywnej współpracy. Jego istotą jest współdziałanie, którego można było doświadczyć podczas wspólnego haftowania na płótnie, tworząc jedno, niepowtarzalne dzieło. Trzeci z trendów to Non_conform, będący pochwałą dla niedoskonałości. Jego przykładem były sofy wykonane z naturalnej, surowej płyty. Ostatni z trendów zdefiniowanych przez Interprint był Smart_material, będący fascynacją nowymi technologiami oraz powierzchniami o specyficznych funkcjach. Ta przestrzeń została dedykowana dzieciom, które mogły kreatywnie spędzić czas lepiąc różne formy z kinetycznego piasku.

Wyróżnić design

 

Firma Interprint z chęcią wpiera młodych twórców i dobry design, dlatego też po raz kolejny, jako wieloletni partner festiwalu, ufundowała nagrodę w ramach konkursu Make Me, organizowanego przez Łódź Design Festival. Kwota 5.000 zł trafiła do Róży Rutkowskiej (Roza Janusz). Jej projekt Scoby – opakowania które żyją, to doskonały przykład na to, jak można wykorzystać trend up/cycling, wpływając na poprawę jakości naszej planety.

KontaktPolecane firmyProjektanciDodaj ogłoszenie