Na Łódź Design Festival i „Dobre Życie” zaprasza Ceramika Paradyż

Przed nami dziesięć dni z najlepszym wzornictwem. 17 maja rozpoczyna się kolejna edycja Łódź Design Festival – najważniejszego i najbardziej prestiżowego wydarzenia poświęconego designowi w Polsce. Hasłem przewodnim tegorocznej edycji festiwalu, od 13 lat odbywającego się pod mecenatem Ceramiki Paradyż, jest „Dobre życie”.

Jak wygląda dobre miasto? Co naprawdę daje nam poczucie szczęścia, luksusu czy bezpieczeństwa oraz jak określić dobre życie? Nad tymi uniwersalnymi pojęciami pochylą się twórcy z całej Europy, by znaleźć ich definicje i zaproponować konkretne, praktyczne rozwiązania. Między 17 a 26 maja przedstawiciele świata designu, sztuki i nauk społecznych zaprezentują autorskie interpretacje tematu przewodniego. Dopełnieniem wystaw, wykładów oraz warsztatów będzie konkurs make me! 
i plebiscyt must have przedstawiający najciekawsze przykłady wzornictwa użytkowego.

Nowe idee z całego świata
Ceramika Paradyż od lat napędza polskie wzornictwo i wpiera młodych twórców. Firma po raz kolejny zaangażowała się w prestiżowy i doceniany na świecie konkurs make me!, fundując nagrodę główną w wysokości 50 000 złotych. Konkurs to jeden z kluczowych elementów Łódź Design Festival, który umożliwia projektantom nowego pokolenia prezentację i promocję nowych idei, kierunków rozwoju produktów, usług oraz konceptów. Do ścisłego finału konkursu make me! w tym roku wytypowano 22 projekty ze 148 zgłoszeń z całego świata.

100 lat Bauhausu
Koncepcje wypracowane przez Waltera Gropiusa i jego współpracowników, stawiające w centrum zainteresowań funkcjonalność zarazem pod względem mechaniki jak i psychologii, na zawsze zmieniły obliczę architektury, designu i sztuki – By docenić niepodważalny wkład szkoły Bauhausu, którą założono dokładnie 100 lat temu, w rozwój dziedzin artystycznych, zaprezentujemy tegoroczną wystawę inspirowaną filozofią zapoczątkowaną przez twórców z Weimaru, Dessau oraz Berlina – mówi Tomasz Popielawski, rzecznik prasowy Ceramiki Paradyż. Punktem wyjścia do stworzenia bryły wystawy był plakat autorstwa Joosta Schmidta z 1923 roku oraz przestrzeń kawiarniana „Café Samt und Seide” zaprojektowana w 1927 roku przez Lily Reich wraz z Ludwigiem Miesem van der Rohe na wystawę Die Mode der Dame w Berlinie. Grafika i kolorystyka wystawy nawiązywać będzie do twórczości Bauhausu oraz obecnego, mocnego trendu logomanii. – W tym roku wszyscy miłośnicy szkoły Bauhausu obchodzą 100-lecie jej założenia, a my świętujemy jubileusz 30-lecia istnienia na rynku. Dwie okrągłe rocznice skłoniły nas zatem do pochylenia się nad dorobkiem i kierunkiem przyszłego rozwoju wzornictwa, a naszą koncepcją wystawy, chcemy dodatkowo wyróżnić i docenić wkład tej przełomowej uczelni, która na stałe odmieniła postrzeganie świata designu i architektury – dodaje Tomasz Popielawski.

Serce polskiego designu od 13 lat
Łódź Design Festival to najstarszy festiwal designu w Polsce, organizowany od 2007 roku, poświęcony wzornictwu przemysłowemu, projektowaniu graficznemu, architekturze, rzemiosłu, kreowaniu usług i interakcji. Każdego roku na festiwalu prezentowane są najważniejsze trendy i kierunki w światowym wzornictwie. Wydarzenie jest doskonałą okazją do poszukiwania inspiracji zarówno dla osób związanych bezpośrednio z designem, jak również dla wszystkich odwiedzających, a hasło tegorocznej edycji, w naturalny sposób temu sprzyja. – Festiwal, jak co roku, prezentuje najlepsze współczesne wzornictwo, ale również zachęca do głębszej refleksji nad otaczającym nas światem. Podczas 13, szczęśliwej edycji, szczególny nacisk położyliśmy na ekologię, rzemiosło i projekty łączące sztukę z przemysłem. To tematy które dziś wydają się być szczególnie istotne. W sto lat po rewolucji, jaką zapoczątkował Bauhaus, projektanci znów mierzą się z istotnymi, społecznymi wyzwaniami – mówi Michał Piernikowski, dyrektor Łódź Design Festival.

„Relaks w Łodzi” i spotkania z gwiazdami
Jak co roku, również podczas najbliższej edycji Łódź Design Festival, projektanci i artyści zaproszeni przez organizatorów, przygotują specjalną instalacja dedykowaną miastu i jego mieszkańcom. „Relaks w Łodzi” to ufundowana przez Ceramikę Paradyż, unikalna ławka miejska z elementami ceramiki. Projekt łączy twórcze podejście dwóch projektantek – Izabeli Bołoz która ją zaprojektowała oraz Kasi Boguckiej, która przygotowała ilustrację. Ten unikalny mebel miejski, po zakończeniu festiwalu zostanie ustawiony w nowoczesnej przestrzeni dworca Łódź Fabryczna.   Dzięki wsparciu i środkom mecenasa ŁDF zostaną zorganizowane również spotkania z gwiazdami tegorocznej edycji wydarzenia. W sobotę 18 maja w Centralnym Muzeum Włókiennictwa swoją instalację MASQUEMASK przedstawi Jaime Hayon, słynny projektant z Walencji. Z kolei 25 maja w głównym centrum festiwalowym Art_Inkubator o swojej unikalnej filozofii projektowania opowie Jonas Pettersson, współzałożyciel szwedzkiego studia projektowego Form Us With Love.

Podczas festiwalu odbędzie się także specjalna edycja Akademii Paradyż dla projektantów, czyli pionierskiego spotkania edukacyjno-inspiracyjnego, którego tematyka została dostosowana do potrzeb osób aranżujących wnętrza. Wśród prelegentów m.in. Maja Ganszyniec, Piotr Kalinowski, Paweł Tkaczyk czy Monika i Adam Bronikowscy z Hola Design. Więcej informacji na stronie: https://akademiaparadyz.pl/dlaprojektantow/

Na Łódź Design Festival zapraszają Mecenas Festiwalu Ceramika Paradyż oraz Łódzkie Centrum Wydarzeń i Miasto Łódź. Więcej informacji na: www.lodzdesign.com

Rok 2019 | Jubileusz 30-lecia Ceramiki Paradyż

Ceramika Paradyż to polska, rodzinna firma. Lider i wiodący producent płytek ceramicznych w kraju. Od 30 lat napędza polskie wzornictwo, tworząc i dostarczając Klientom na całym świecie innowacyjne produkty o unikatowym designie i najwyższej jakości. Firma jest laureatem najbardziej prestiżowych nagród w dziedzinie designu i gospodarki – m.in. Dobry Wzór 2018 dla kolekcji Esagon, iF Design 2017 za kolekcję Elanda/Elando oraz Red Dot Design Award 2016 dla kolekcji Trakt, a także Nagrody Gospodarczej Prezydenta RP 2018 oraz Dorocznej Nagrody Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego 2016. Ceramika Paradyż jest wieloletnim Mecenasem Łódź Design Festival, największego wydarzenia poświęconego wzornictwu w tej części Europy oraz współinicjatorem akcji na rzecz poprawy jakości i estetyki w przestrzeni miejskiej. Firma zatrudnia ponad 1600 pracowników, a jej zapleczem jest pięć nowoczesnych zakładów produkcyjnych oraz najnowocześniejszy, w pełni zautomatyzowany magazyn wysokiego składowania. Posiada trzy marki własne: Paradyż jako marka parasolowa z szeroką paletą kolekcji w różnych stylach i formatach, oraz dwie submarki – Paradyż My Way, dedykowana dla klientów poszukujących indywidualnych i nowatorskich rozwiązań wzorniczych, i Paradyż Classica (dawniej Kwadro Ceramika), skierowana do osób ceniących klasyczną elegancję w przystępnej cenie. Kolekcje produktowe Ceramiki Paradyż są komplementarne, oferując Klientom w wielu formatach płytki ścienne, podłogowe, klinkier, dekoracje szklane oraz elementy ozdobne. Ceramika Paradyż to dziś także wizytówka polskiego przemysłu na świecie.

Zapraszamy na www.paradyz.com oraz www.sklep.paradyz.com

KontaktPolecane firmyProjektanciDodaj ogłoszenie